031 335 220 [email protected]

Tokratno srečanje društva FAM je potekalo na Kmetiji Ježek v Šentvidu, ki jo je predstavila njena lastnica, Mojca Zaviršek.

Zaželela nam je, da kmetijo predvsem doživimo in trdno verjame, da nam bo ostala v nepozabnem spominu. Kmetija leži na obrobju Ljubljane, lahko bi rekli – tako blizu, vendar dovolj daleč. Kmetija izhaja iz leta 1844. Zaradi vse večje gostote prebivališč v soseščini, so opustili živinorejo in v prostorih, ki so jih zasedale – uporabljale njihove krave, sedaj najdejo zatočišče svobodomiselni duhovi. Sredi podivjane urbanizacije so ohranili in uredili manjši ruralni kompleks »večnamensko dvorano«, ki jo je možno najeti za najrazličnejše dejavnosti, predavanja, prireditve… Posebej so ponosni na sezonsko zelenjavo in domača jajčka, ki jih je možno kupiti pri njih. Kmetija Ježek vam iz preteklosti ponudi tisto najboljše, kar šteje v sedanjosti.

Sledila je tema dneva: SAMOPODOBA IN KOMUNIKACIJA, LE KAJ IMATA SKUPNEGA?

predavateljice, današnje gostiteljice in naše članice Klare Ramovš iz firme ELITE izobraževanje ([email protected] www.elite-izobrazevanje.si).

Klara je polna energije in veselega nasmeha povedala:

»Samozavest oziroma samospoštovanje je začetek in konec prijaznega, lepega, kvalitetnega in »bogatega« življenja. Rdeča nit je odnos, ki ga ni na trgovinskih policah. Odnose živimo, jih čutimo in vsak od nas je del tega odnosa. Kakšni so, pa je odvisno od občutka lastne vrednosti in prepričanja, ali znamo ali smo vredni ljubezni. Spraševali smo se, kakšno sporočilo smo za druge ljudi, kako s svojo komunikacijo vstopamo v svet drugih.

Zdravo samozavesten človek živi zavestno, živi tukaj in zdaj, sprejema sebe takega kot je, zaveda se svojih svetlih in manj svetlih plati. Velik človek je preprost in se trudi, da s svojim vedenjem drugih ljudi ne užali, ne prizadene ali celo osramoti.

Profesionalnost v naših odnosih nam daje svobodo in mejo obenem. Pomembno je imeti, poznati in živeti pravila igre. Moč skupine se pozna po najšibkejšem členu, zato je vsak pomemben in zelo dragocen. Dobro izkušnjo podelimo s petimi ljudmi, slabo kar s petindvajsetimi. Zato smo vsi poklicani, da prevzamemo odgovornost za svoje vedenje, saj ne govorimo le o sebi, pač pa o vseh v skupini, pa naj bo to društvo, podjetje ali katera koli druga ustanova.

Kako komunicira zdravo samozavesten človek?

Poskrbi, da s človekom najprej vzpostavi dober prvi vtis, saj ve, da ima zanj v življenju eno samo priložnost. Prvi vtis ima tendenco trajanja. Vzpostavimo ga s pogledom v oči, s primernim rokovanjem in s poslovnim pozdravom. Ko človeku vpadamo v besedo, ali s telesom pokažemo, da nas ne zanima, kaj govori, grobo prekinjamo stik in tako prekinjamo medosebne odnose in izgubljamo stranke. Če smo prisiljeni stik prekiniti, ker nimamo več časa, to sogovorniku povemo.

Samozavesten človek se zaveda, da je vsak človek svet zase in se trudi sogovornika razumeti. Ve, da človek sliši le del povedanega. Kateri del sporočila ostane na »cedilu«? Slišimo to, kar nam je pomembno (vrednote) in kar poznamo (znanje).

Ker celo vsako besedo človek razume po svoje (Na kaj pomislite, ko rečem rdeče? Na kri, ljubezen, moč, vrtnico, semafor, nevarnost …), je pomembno, da preverimo, ali smo se razumeli. Vprašalnice so dragoceni ključi do razumevanja. Vprašalnica ALI je primerna le, ko gre za izbiro. Sicer pa so vprašalnice na K – kaj, kako, koliko, kdaj …veliko večja garancija za razumevanje.

Zaveda se, da je govorjenje v drugi osebi, TI sporočilo, najslabša izbira.

Nekaj stavkov, s katerimi prestopamo mejo človekovega dostojanstva: Saj sem vam že povedala, Vi tega ne znate, Nimate prav.

S takim sporočilom človeka napadamo in lahko pričakujemo le protinapad ali umik. Namesto, da bi govorili o napaki, ki se je zgodila, govorimo o osebnosti – to pa najbolj boli. Samozavesten človek uporablja čarobno moč JAZ sporočila. Govori o tem, kaj vidi, kaj sliši, kaj, čuti, kako se počuti. Zlahka govori tudi o svojih čustvih.

Glas je odmev človekove duše. Kar 38 % vtisa ustvarimo z glasom. Vprašajmo se, kako govorimo. Kaj izžareva naš glas? Strpnost, veselje, optimizem, toplino ali nestrpnost, jezo, strah, cinizem ali vzvišenost.

  • Dobili smo tudi nekaj namigov za dvig samozavesti.
  • Živimo v sedanjem trenutku!
  • Iščimo odgovore najprej znotraj sebe!
  • Hecajmo se le na svoj račun!
  • Imejmo cilje!
  • Bodimo hvaležni za to, kar imamo!
  • Pohvalimo se sami!
  • Svoje odločitve zalivajmo z največjo energijo življenja, to je LJUBEZEN.

»LJUBEZEN DO SEBE, ki je začetek romance za vse življenje. Začne se z drobnimi spremembami. Pravi trenutek zanje je ZDAJ!«, je zaključila Klara.

Klara je tudi partnerka Lyoness-a in nam je ob koncu podarila cash back Lyoness kartico. Predstavil nam jo je njen poslovni partner Blaž Weber. Kaj vam nudi kartica? Ko boste prišli h Klari na seminar ali ko boste s kartico kupovali v Sparu ali v veliko drugih trgovinah, tankali na OMV-ju, jedli v določenih gostilnah, se razvajali v kozmetičnih salonih….boste prejeli nekaj denarja vrnjenega direktno na osebni TRR.

Po odličnem predavanju smo se še malo poveselile ob humorju Marte Sekolonik, podjetnice iz podjetja Sekom Grafika Ljubljana. Marta je avtorice pesniške zbirke/prvenčka – Let metuljev – Metuljev let, kjer je tudi pesem Praznik, ki smo jo FAM-ovke ob koncu zapele in jo že skoraj posvojile kot našo himno.

P R A Z N I K

Prišel je končno dan zabave,

ki zbral prijatelje je prave.

Redkokdaj se nam zgodi,

da okrog sebe prave zberemo ljudi.

A tega ne bi doživel,

če časa ne bi si vzel.

Zato je vsak od nas darilo,

marsikdaj drug drugemu vodilo.

Nista čas ne kraj ovira naša,

da nam vesel urice prinaša.

In vemo, da mnogo dni je še pred nami,

ko nam ne bo treba biti sami.

Kozarce zdaj le vzdignimo

in si na »ŠE« nazdravimo.

Po malo bolj sproščenem zadnjem delu, nas je Klara skupaj z lastnico Kmetije Ježek Mojco, povabila k dobro obloženi mizi kmečkih dobrot – kar poglejte na priložene slike in vsem, ki vas ni bilo z nami, je lahko žal…

📸 Foto utrinki

Povzela dogajanje: Silvia Lippai