Perovo 21 C, 1290 Grosuplje
T: 01/786 58 07, 01/786 58 08,
F: 01/ 786 58 09,
M: 041/731 877

E: info@drustvo-fam.si
www.drustvo-fam.si



Z VAMI ŽE 20 LET

Galerija

Srečanje društva FAM v Studiu Moderna dne 26. januarja 2011

Družbo STUDIO MODERNA je predstavil njen finančni direktor g. David Buckley, ki je povedal, da Studio Moderna, danes ena najpomembnejših slovenskih multinacionalk, ki zaposluje preko 4.500 ljudi, ima za seboj dolgo pot z obrobja sveta marketinga in prodaje v samo središče svetovnih trendov. Gre za podjetje z izjemnim potencialom v znanju, delavnosti in odločenosti po uspehu in svetovni uveljavitvi. V ospredju te zgodbe o uspehu je nedvomno inovativnost, prodornost in sposobnost teči na dolge proge, na vrhu pa Sandi Češko, solastnik in predsednik upravnega odbora, ki vedno izpostavi: » V vseh teh letih smo pravočasno uspeli prepoznavati spremembe in se uspešno prilagajati. Najbolj bistveno pa je, da smo v to zgodbo verjeli in v njej zaslutili priložnost za Studio Moderna. Na vsakem delu naše poti smo nato izbrali najbolj drzno, najbolj strmo in tudi najbolj viharno smer.«

Studio Moderna ni samo Kosmodisk, ni samo ležišče Dormeo, je  znanje o tem, kako proizvode in storitve različnim trgom ponuditi na način, ki je resnično edinstven. Tako imenovani distribucijski sistem prek več kanalov, televizije, interneta in tudi klasičnih trgovin je inovacija, ki jo proučujejo na najbolj elitnih svetovnih poslovnih šolah. Mnogi znajo dobro prodajati, umetnost pa je, kako med vsemi prodajnimi kanali najti in utrditi pravo sozvočje, je bilo izpostavljeno tudi  ob lanski podelitvi nagrade časnika Finance za posebne dosežke v gospodarstvu, ki jo je prejel Sandi Češko in izpostavil: »Dolga zgodba, pa vendar smo šele na začetku vsega, kot tolikokrat do sedaj. Da bi uspeli moramo plesati po robu nad visokim prepadom, za to je vsak dan kot nov začetek.«

G. Buckley je izpostavil še nekaj podatkov:

  • Prisotni so na 300 TV kanalih s 300 urami programa dnevno
  • Imajo več kot 100 spletnih trgovin
  • Odprli so že 80 lastnih trgovin
  • Prisotni so v velikih trgovskih verigah kot so Baumax, InterSpar, Helix, Mercator…

Njihove blagovne znamke so: Kosmodisk, Dormeo, BigFish, TopShop, Viva, Stilago, Delimano, Wellneo, Centersource.

Po tej predstavitvi tako uspešnega podjetja, voditeljici okrogle mize, mag.Arijani Lipovec ni bilo težko pričeti razgovor s svojimi sogovorniki O PRILOŽNOSTIH SLOVENSKIH PODJETIJ V TUJINI.

Najprej je predstavila vse goste omizja in sicer:

  • Mag. Sonjo Klopčič, direktorico razvoja  kompetenc Trimo, prej direktorica Oria Computers
  • Dr. Ireno Horvat Žnidaršič, direktorico Oktal Pharme Ljubljana
  • Petro Grilc,  vodjo sektorja za spodbujanje mednarodnega podjetništva na Ministrstvu za gospodarstvo
  • Tomaža Orešiča, direktorja EFT Group Maribor
  • Marto Gorjup Brejc, predsednico uprave delniške družbe PEKO Tržič   in
  • Davida Buckleya, CFO – Direktorja financ družbe Studio Moderna

Mag. Arijana Lipovec je za uvod postregla z nekaj statističnimi podatki:
»Glede na podatek Sloexport.si ima predstavništva v tujini 422 slovenskih podjetij. S podatki katera so najboljša po prodaji, na MG ne razpolagajo, lahko pa si več podrobnosti o podjetjih glede na delež izvoza ipd. poiščete na tu navedeni spletni strani (http://www.sloexport.si/default.asp?MenuID=278&advancedSearch=true)

V letu 2009 je 53.897 gospodarskih družb in zadrug v Sloveniji ustvarilo 18,98 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje na tujih trgih, kar predstavlja 26,4 % vrednosti vseh prihodkov. Od tega so 9,2 % čistih prihodkov ustvarile mikro družbe, ki so predstavljale kar 92,5 % vseh družb v Sloveniji, 10 % vrednosti čistih prihodkov so prikazale majhne družbe, ki so predstavljale 4,6 % vseh družb, 13,6 % so ustvarile srednje velike družbe, ki so imele 1,5 odstotni delež, medtem ko so 67,2 % vrednosti vseh čistih prihodkov od prodaje na tujih trgih ustvarile velike družbe, ki jih je bilo v Sloveniji 1,4 %.   

V letu 2009 je bilo v Sloveniji evidentiranih 160.931 podjetij. Glede na zgornji podatek to pomeni, da je v Sloveniji cca 33,49%  podjetij, ki so ustvarila prihodke na tujih trgih. Če izpostavimo mala in srednje velika podjetja (MSP), ki jih je v Sloveniji največ, je odstotek zelo podoben (cca 33%), kar je precej nad povprečjem EU (25%). Po drugi strani pa drži tudi, da slovenska podjetja pretežen del vrednosti še vedno ustvarijo na domačem trgu. V letu 2009 so tako ustvarila kar 70,3% dohodkov na domačem trgu, 18,3% s prodajo na trgu EU in 9,0% s prodajo izven EU. Podatki o izvozni usmerjenosti slovenskih podjetij torej niso slabi, gotovo pa je možno njihovo mednarodno aktivnost še povečati. Za to si prizadevajo tudi na Ministrstvu za gospodarstvo. Več o ukrepih, ki jih bo Ministrstvo za gospodarstvo, v sodelovanju z drugimi inštitucijami, izvajalo v obdobju 2010-2014 si lahko preberete v Programu Vlade RS za spodbujanje internacionalizacija podjetij na spodnji povezavi. (http://www.izvoznookno.si/Dokumenti/AKTUALNO/2010/Program%20internacionalizacije%202010%20-2014.pdf).«

Enega izmed ustanoviteljev podjetja Studio Moderna, g. Sandija Češka, poznamo. kot  uspešnega podjetnika, izjemnega poslovnega inovatorja in prodornega svetovnega managerja. Je soustanovitelj računalniškega podjetja ORIA, ki je eno prvih zasebnih podjetij v Sloveniji, in lastnik podjetja Studio Moderna, ki ste ga že pred leti zaradi boljših pogojev poslovanja preselil na Nizozemsko. Studio Moderna je vodilno podjetje na področju direktnega marketinga, osredotočeno pa je na področje Vzhodne Evrope. Ima 21 podjetij v državah Vzhodne Evrope in skupaj 4.500 zaposlenih.  Med drugim je g. Češko  tudi prejemnik lanskoletne nagrade časnika Finance za izjemne dosežke v gospodarstvu.

Na okrogli mizi  je bilo veliko govora predvsem o možnostih slovenskih podjetij na tujih trgih:

  • kako se seznaniti s pogoji poslovanja na teh trgih,
  • kako je s kadrovsko politiko na teh trgih – postaviti svoje ljudi ali se posluževati lokalnega kadra,
  • o zakonskih predpisih in eventualnih preprekah na katere naletijo podjetniki,
  • kje podjetja vidijo vlogo države pri vstopanju na tuje trge ter katere informacije/aktivnosti bi si želeli s strani države,
  • v kakšni meri poznajo ukrepe, ki so že na voljo slovenskim podjetjem s področja internacionalizacije?
  • Ali so podjetja seznanjena, katere institucije jih izvajajo? Če da, z delom katere institucije so podjetja najbolj zadovoljna ?
  • Kakšne vrste podporo podjetje v tujini najbolj potrebuje?
  • Kako izvajati nadzor in kontrolo v podjetjih na tujih trgih?
  • Kateri model bi bil najbolj ustrezen za poslovanje na tujem trgu (zastopanje, podružnica, samostojna pravna oseba)?
  • Kako se odločati, kaj tujemu trgu ponuditi?
  • Katere nove trge ocenjujejo kot perspektivne oz. kot trge prihodnosti?    

Razprava, ki jo je odlično povezovala mag. Lipovčeva, je bila nadvse poučna za vse udeleženke. 

Po »strokovnem« delu srečanja so nas v Studiu Moderna razvajali z dobrotami, ki jih je pripravilo podjetje Vivo Catering in pa vrhunskimi vini znane vinske kleti Korenika & Moškon iz Kort pri Izoli, ki nam jih je posredovalo podjetje PROVIN.

FOTOGALERIJA: Srečanje FAM - Studio Moderna - foto Doroteja Omahen

Pripravila Silvia Lippai